A short overview of a scandal that has erupted in one Estonian beauty forum: a client was treated disrespectfully by a Micabella consultant - after trying on the foundation she returned the following day wishing to buy the foundation and was greeted with "if you're not going to buy don't waste my time". An inquiry sent to the main office resulted in additional insults "customer should respect the consultants work and not bother them when all they want is free makeup" (loose translation on both cases). A-MAZING... apparently there have been more such incidents and I thought I'll collect them before the thread gets deleted. Which it probably will - this is Estonia, business interests come first.
Buduaaris on sel nädalal kaunis piinlikku lugemist. Tundub, et MicaBella konsultandid on tohutu müügisurve all murdumas ning seetõttu ei suuda suure stressi tõttu tegeleda oma peamise tööga - brändile positiivse imago loomise ning potentsiaalsetele klientidele oma kauba tutvustamisega. Me kõik ju teame, et peaeesmärgiks on müük - aga kui eesmärk niivõrd labaselt kohe välja käiakse ja siis veel oma pettumus otsesõnu välja öeldakse - klient kaob kui tina tuhka.
Klientidele meeldib mõelda, et me oleme erilised, et meiega soovitakse suhelda, meile vaid tutvustatakse kaupa jne - meile EI meeldi ostusurve ja veel vähem meeldib meile see, kui meid otsesõnu solvatakse. Põhjamaa kultuuriruumis on äritegevus "räpane" asi ja otsene lähenemine taunitav, agressiivne müük on meie silmis labane ja valdavale enamusele räigelt vastukarva - delikaatsus on ülioluline.
Klientidele meeldib mõelda, et me oleme erilised, et meiega soovitakse suhelda, meile vaid tutvustatakse kaupa jne - meile EI meeldi ostusurve ja veel vähem meeldib meile see, kui meid otsesõnu solvatakse. Põhjamaa kultuuriruumis on äritegevus "räpane" asi ja otsene lähenemine taunitav, agressiivne müük on meie silmis labane ja valdavale enamusele räigelt vastukarva - delikaatsus on ülioluline.
Kopeerin osad sõnavõtud siiagi:
Dreamcatcher aka Rose Red 2011-03-13 Buduaaris
Eile laupäeval käisin toodet viru keskuses proovimas.. Grete nimeline tüdruk tegi mulle meigi, ning see tunud väga ilus, hele, sobis minu nahale.. Mõtlesin selle ostu peale, kuna mu nahk on üpris halb, ja täna panin isegi raha valmis, et osta.tema poolt klienditeenindusele saadetud kiri
Läksin täna tagasi, ja võtsin sõbranna ka kaasa, et tallegi näidata seda. Läksime selle leti juurde, ja tervitasin müüjat, ning küsisin, et kas sõbranna tohiks ka proovida. Müüja seepeale käratas, et " kui sa osta ei taha siis ärge raisake mu aega!".. müüjaks oli seesama Grete.. Mismõttes nagu?
Tuleb ostujõuline klient, ei jõua veel öeldagi, kui koheldakse kui koera. Igatahes selle firmaga enam tegemist ei tee, ja oma raha viin mujale. Hiljem täna otsin nede firma e-maili ja saadan kirja, soovides selgitust saada..
Kas teiega on ka nii juhtunud?
Tervist!ja MicaBella vastus:
Täna, 13 märts, sain ma teie Viru Keskuse esinduses väga halva kohtlemise osaliseks, ja sooviks selgitust.
Käisin samas kohas ka eile Teie toodet uudistamas, ja mulle tegi tasuta meigi Greta nimeline konsultant. Küsisin tema kontaktandmed, ning ütlesin ka seda, et kavatsen selle toote osta mõnel järgmisel päeval, kui vanematelt raha küsin.
Täna läksin koos oma kahe sõbrannaga tagasi samasse kohta, et osta omale see toode, ning ka neile seda näidata. Teretasin samat konsultanti, kes ka eile mulle meigi tegi, ning küsisin, et kas tal oleks võimalik ka minu sõbrannale toodet tutvustada. Vastuseks sain ka aga sellise lause : " Kui sa osta ei taha, siis ärge raisake mu aega" Olin šokeeritd ja lahkusin, kuna peale sellist kohtlemist ei soovinud ma küll enam midagi osta, eriti veel selle neiu käest. Kuidas on selline kohtlemine võimalik, eriti siis veel potensiaalsele kliendile?
Siiralt mitte enam teie,
Tere,
Me oleme meie töötajaga selle olukorra läbi rääkinud ning antud juhul olin ka mina, administraator kohal, kui Te eelmisel päeval proovimas käisite. Konsultandile jäi Teie käitumisest mulje, et Te tulite jälle niisama tasuta meiki tegema endale (seepärast ta ka täpsustas, kas te soovite ka tooteid osta) ning see on meie suhtes ebaviisakas, kuna me kõik teeme siin tõepoolest tööd, mitte tasuta meiki. Mul on siiralt kahju, et Teile sellest kontaktist halb mulje jäi, aga siiski tuleks arvestada faktiga, et inimese tehtavat tööd tuleb austada. Kui Teile meie toode tegelikult meeldib ja Te tahate seda kasutada, siis ootame Teid alati tagasi, aga mitte tasuta meiki tegema, vaid ostma
Kevadist päikest,
Kris Shokel
Hämmastav - ma oli ikka kaunis üllatunud säherduse asja peale... ja ega need järgmised postitused ka just mõnusate kogemuste killast ole:
2011-03-14 MissisS
Mina käisin Kristiines sõbrannaga,sest sõbranna tahtis midagi osta neilt ja siis mulle tehti ka proovimeik jne.. pakuti välja veel soodushindki ja siis öeldi,et sa pead ikka idioot olema,kui nüüd ära ei osta! nagu mismõttes!?!?2011-03-15 Kats210
Mul endal on ka üks huvitav kogemus Viru keskuse MicaBellaga. Mulle pakuti samuti tasuta proovimeiki, lasin siis teha ja tulemus oli täitsa ilus. Jutt toodetest oli ka suht hea ning lisaks tehti pakkumine, et ühe komplekti saaks praegu soodsamalt osta.. Seega tekkis suur huvi osta omale see komplekt, kuid sel hetkel kohe ei olnud mul sellist summat kuskilt võtta. Küsisin müüja käest, et ma tõesti soovin seda komplekti osta, kas on võimalik, et tulen natukese aja pärast tagasi, sest hetkel raha pole, aga laseksin mehel ülekande teha.. Selle peale muutus müüja vihaseks ja närviliseks ning nähvas, et ei ole võimalik ja see pakkumine kehtib ainult 5 minutit ja kui ma ära lähen sealt, siis tagasi pole mõtet tulla!!2011-03-15 Funzo
Käisin emaga Viru keskuses ja vaatasime ka selle kosmeetikafirma tooteid. Üks tüsedam kontsultant jälgis meid tükk aega ja siis käratas: "Ostate ka midagi või niisama vahite?! Mul tegemist ja ma ei saa teie persses passida!" Mu ema sai vihaseks ja ütles, et selle šljuha käest ma küll osta ei taha. HUVITAV MIDA TA SIIS NII TÄHTSAT TEGI! Istus oma läppariga reidis...Eriliselt lahe on see juhtum siin:
2010-07-09 Hiyo:
Ühinen arvamusega. Viru keskuses juhtus lausa jahmatav olukord. Kuna läksin vaid korra linna, ei hakanud midagi näkku panema ja haakiski müügikonsultant mulle sappa. Kuna oli kiire, keeldusin korduvalt pakkumisest ning seejärel hüüdis näitsik mulle järele: "Ma näen, et teil on seda vaja!"
Selle peale ei osanudki kohe midagi kosta. Veider müügitaktika. Peale seda ei osta ma kohe kindlasti neid tooteid.. veel vähem, ei taha neist kuuldagi.
Geniaalne! Kas on võimalik endale veel suurema pahinaga vett peale tõmmata? Nende juhtumite valguses on mul väga kahju konsultantidest, kes ihu ja hingega ning kliente mitte eemale peletades oma niigi tänamatut tööd teevad. Toode pole ju paha.
PS! Teema on nüüd juba päris pikaks veninud ning välja ilmusid ka MB kaitsjad, kes süüdistavad "kavalaid neide" nende meigistendide ründamises ning tasuta meigi ärakasutamises. Samuti rõhutatakse, et viisakas (täiskasvanulik) korralik neiu ei kire oma halbadest kogemustest foorumites. Kust sellised küll tulevad?
PPS! Lisaks avastasin ka selle Tarbija24 foorumist:
PS! Teema on nüüd juba päris pikaks veninud ning välja ilmusid ka MB kaitsjad, kes süüdistavad "kavalaid neide" nende meigistendide ründamises ning tasuta meigi ärakasutamises. Samuti rõhutatakse, et viisakas (täiskasvanulik) korralik neiu ei kire oma halbadest kogemustest foorumites. Kust sellised küll tulevad?
PPS! Lisaks avastasin ka selle Tarbija24 foorumist:
22.03.2011 09:52 Anna : Micabella make up box müüs detsembrikuus Tartus Tasku keskuses 1500 krooniseid kinkekomplekte, mille juurde kuulus ka kaks tasuta peomeiki ( väärtuses 2x 250 kr). Ostsin kompleti kingituseks ja küsisin korduvalt üle kas peomeigi kinkekaartidel on ka mingi realiseerimistähtaeg ja kas nad teevad Tartus ainult jõulumüüki, või jäävadki Tasku Keskusesse tegutsema. Mulle vastati, et jäävadki Tartusse tegutsema. Sama vastati mu sõbrannale, kes detsembris käis jaanuariks endale peomeigi aega kinni panemas. Aga siis jaanuaris kohale minnes selgus, et Micabella meigiboxe enam Tasku Keskuses pole ja pole ka mitte kuskil mujal Tartus. Helistasin siis firma juhatajale ja selgus, et peomeigi kinkekaarte nad toodete vastu ei vaheta, raha ei tagasta ja ainus võimalus peomeik saada on Tallinnasse sõita. Väga tore, selleks, et saada juba makstud teenust, tuleb sõita edasi-tagasi 360 km.
9 comments:
A P P I !! Ma jäin sõnatuks, kui seda postitust lugesin. Kuidas on võimalik, et SELLISED müügikonsultandid üldse olemas on :S Nende töö eesmärk ongi ju kliente kohelda nagu kuningannat ja anda endast parim. Kui keegi sealt seda ei suuda, siis on ta väga vale ameti peal!! Ja see e-mail, mille üks neiu tagasi sai, siis üllatusin samamoodi. Ma oleks oodanud ikka vabandamist taevani ja tagasi :/ jubee
Mul vajus ka suu lahti kui see teema Budus tõstatati - poleks nagu oodanud. Igaks juhuks kopisin blogisse, pean vägagi tõenäoliseks, et see thread kaob peatselt avalikkuse silmapiirilt.
Meie Westfieldi kaubanduskeskuses müüakse ka seda ja ikka väga pressimine käib. Mulle isiklikult see peale ei lähe ja pikemalt ei ole uudistanus. Korra sai üks vuntsidega (!!) tsikk mu jutu peale. Uuris, mis jumestuskreemi ma kasutan, vastasin, et Maybelline oma. Tema selle peale vastas, et naine, kes Guessi kannab ei peaks midagi sellist oma näole üldse panema. Oli jah sel hetkel Guessi käekott ja Guessi poe kott, aga selline möödaminejate sõelumine on ka huvitav. Igatahes head muljet ei jätnud ja nüüd kõnnin alati kaarega mööda.
Eesti klienditeenindus on muidugi "super".
Ma ka Westfieldis nendega kohtunud :D, poiss oli suht õnnetu kui ma 20 naelaga puudrit ära ei ostnud aga mis ma sinna parata saan, kõik kapid juba paksult täis... Olemasolevagi kraami ära kasutamine võtab juba igaviku.
Imelik, et ta üldse julges Guessile viidata - üldjuhul on inglaste rahaaasjad ikka väga isiklikud teemad ja neid ei torgita teps mitte. Kas konsultant oli idaeurooplase nägu?
Idaeurooplane mitte, mulle tundus ta pranslane olevat (see seletaks ka vuntse).
Mineraalkosmeetikat ma üldiselt veel proovinud ei ole, huvi aga on. Ma pean lihtsalt oma vanadest asjadest lahti saama ja neid on nii palju.
not the only country that has service upside down.. the same type of service is available in Croatia.
Any company that treats its clients like , people should know about it... Any store or company that did something like that to me I never used their services any more and made sure that non of my friends or their friends did
and that is how you close a company
Lugesin ka Budust seda teemat ning kardan sama, et see varsti sealt kaob. Lahe, et sa siia kokkuvõtte tegid sellest.
Eks Micabellal on nüüd tõesti vesi peale tõmmatud, olen vägagi mineraalmeigi huviline aga nende tooteid ei plaani nüüd kuangi proovida.
nonäe, minu teema siiagi jõudnud.. Arvasin isegi, et ilmselt nüüd peale selle teema tegemist proovitakse mind millegiga ära osta, et selle teema ära kaotaksin.. Siiani pole veel juhtunud.
Väga kena sinust, et siiagi kokkuvõtte tegid!~
Aitäh:)
Loodame, et MicaBella võtab nüüd oma renomeed veidi tõsisemalt ja räägib oma kuraasikamate konsultantidega paar sõna.
Fränki, vaata julgelt muid MMU-poode ka, ega Micabella ainuke ole ;)
Hi Copycat, it's comforting to know that bad service is not something specific to Estonia :D.
Post a Comment